Totaal aantal pageviews

woensdag 8 juli 2015

Koe

Als ik klein was leefde ik tussen de boeren.
Boerderijen vond ik tof. De melk die ik uit de emmers mocht drinken vies.

Op een keer was ik bij Gaston en Guust met mijn papa en er was een zieke koe. Hij moest helpen. Boer en veearts konden een extra man gebruiken.

De koe had een enorme, ronde blaas op haar buik. Daar zat gas in. Het beest was razend van de pijn. En daardoor heel gevaarlijk. Met een mes sneed de veearts een gat zomaar door haar met blauw ontsmettingsmiddel ingesmeerde wit-bruine vel. Ik zag een ballon die leeg liep. En meteen daarna een rustige koe.

Waarom ik dat vertel?
Een naar gevolg van narcose blijkt de gasbel in mijn buik. Meer buik dan toen mijn kleintje er nog in zat. Meer pijn dan mijn twee natuurlijke bevallingen bijeen.

Na drie dagen razernij, geen mes maar juiste pilletjes. 
Het leven is sex en kakken, weet je.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten