Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 juni 2016

Argwaan

"Gelukkig heb jij altijd argwaan, mama.". 
Mijn zoon heeft gelijk. Ik vertrouw niet gauw de boel. Zeker wat iemand anders voor mij doet, controleer ik grondig. 

Dus kroop ik zaterdag in de kelder. Ik wou die nieuwe leidingen wel eens zien. En dat complete gebrek aan sop. 
Je raadt het al: ik vond iets anders. Lentefris water uit de wasmachine stroomde vrolijk de wijde wereld in. 
Maar toen de loodgieter dat wou repareren, kregen we samen de inhoud van beerput en riool over ons heen gespoten.

(En opnieuw, natuurlijk: eventjes wachten om te douchen.)

Het was tegen de avond weer opgelost. Maar als ik dit euvel niet had gezien, als ik mijn argwaan had onderdrukt en mijn neuroses gesublimeerd, als ik gewoon lekker in de zon was blijven zitten, dan had ik de hele handel uit badkamer, toilet en keuken kunnen scheppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten