Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 september 2015

Reflux


In een zoveelste poging* om de reflux van het mannetje te lijf te gaan ben ik weer beginnen kolven. Met een schepje Nutriton wordt de slappe moedermelk kloeke pap die hopelijk blijft plakken in het kind.

Ik ben geen fan van het koele kolven en verkies bovenal de babymond. Maar mijn zonen vechten voor het flesje. En het levert schitterende plaatjes op.

* doen we ook: ostheopaat, hellend bed, 
gaviscon, draagdoekdagen en 
wakkere rechtophoudnachten

TIPS WELKOM!

12 opmerkingen:

  1. Ik had hier ook eentje met reflux. Hellend bed en wieg, in de sitter na de voeding (met netjes enkele doeken rond gedrapeerd), was hier ook zowat het enige dat werd. Toegepast. Ze had er zelf niet echt last van en ze kwam voldoende bij (kind en gezin kwam even dagelijks wegen toen). 'Reserve' had mijn kleintje toen ook niet, maar ik ben gelukkig de borst kunnen blijven geven. Toen ze aan papjes begon ging het uiteindelijk over. Ze is onlangs trouwens 10 geworden en heeft helemaal andere kwaaltjes nu...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch goed te weten dat ik niet de enige mama ben met een refluxbabietje. Bij ons komt een vroedvrouw elke week wegen en checken. Maar so far so good!

      Verwijderen
  2. Hier hadden we ook een refluxbaby. Ook van alles geprobeerd, maar in the end moest het er eigenlijk gewoon uitgroeien, ook al hielp de medicatie wel. Ben ook BV blijven geven, niet ingedikt, op aanraden van de kinderarts die heel andere problemen verwachtte bij de zoektocht naar de juiste KV.

    Ik kan alleen maar hopen dat nummertje 2 ervan gespaard blijft...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat indikken met Nutriton deden ze al op de neonatologie in zijn sonde. Vandaar dat ik daar nogal gerust in ben. Het lijkt te helpen. Maar ik hoop toch snel gewoon "rechtstreeks" te kunnen voeden.Veel leuker!!
      Succes met nummertje twee. Ik hoop met jou dat het geen spugertje wordt :-)

      Verwijderen
  3. Het zou kunnen te maken hebben met voedselintolerantie. Soms kan een dieet helpen. Meest voor de hand liggend is koemelkproducten schrappen. Ik ken er verder niet echt iets van, maar bv La Lechue League heeft daarover wel kennis in huis.
    Heb je een facebook account? Dan kan je er op hun pagina andere ervaringen op nalezen. Celia Ledoux (heeft ook "babyboeken" geschreven) is een doorwinterde ervaringsdeskundige die er ook veel kennis over heeft. Zoek eens op die pagina op haar naam.
    Hopelijk betert het snel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg al van iemand anders de LLL-tip. Zal dus wel een goeie tip zijn. Ik ben ondertussen toegevoegd aan hun fb-groep. Overdonderend veel info op die groep.

      Mocht ik blijven sukkelen ga ik je raad opvolgen en Celia Ledoux contacteren. Fijn dat je me die naam doorgaf. De bomen en het bos weetjewel...

      Verwijderen
  4. Je kan ook gewoon een medewerker van LLL opbellen om je eigen situatie door te nemen. Het zijn allemaal vrijwilligers, moeders, met een heel doorgedreven opleiding

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moet ik dat maar gewoon eens doen. Want ik blijf hier maar waskes draaien met die spugebabie...

      Verwijderen
  5. Je kan ook gewoon een medewerker van LLL opbellen om je eigen situatie door te nemen. Het zijn allemaal vrijwilligers, moeders, met een heel doorgedreven opleiding

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://eurolactatie.net/2015/10/16/werk-in-uitvoering-5/
    Ik heb het nog niet gelezen, maar sowieso vind je hier betrouwbare info. Maar ik las dat je de weg naar LLL gevonden hebt, ik hoop van harte dat het soelaas brengt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Artikel gelezen. Merci voor de link! Interessant, en komt overeen met wat de vroedvrouw en de LLL-dame al vertelden. Mijn ervaring met nutriton leert dat het teruggeven veel minder is, maar dat de darmpjes er pijn van gaan doen. Geen opstopping bij Jan, maar wel een dikkere ontlasting. Zoals ik het nu doe, met kleine, heel frequente voedingen recht van de borst, lijkt het het beste te gaan. Het is gezonder volgens alle deskundigen. En het is ook leuker voor mij :-) Hopelijk blijft dit goed gaan. Groetjes!

      Verwijderen