Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 juni 2016

Voltijds

Voltijds werken en voltijds mama van baby en twee tieners.
En dat lukt eigenlijk fantastisch.

Hoe wij dat hier doen? Wat onze geheimen zijn?

- Om te beginnen is ambtenaar een goede keuze. Want mijn werk geeft energie en mijn werkgever is flexibel. Ik doe zo graag wat ik moet doen. Thuiswerk kan, genoeg verlof en uren die elke dag een beetje kunnen glijden. 

- Mijn lief doet de nacht, en ik de vroege. Met een kind dat om de drie uur (dag en nacht) wil eten, zou ik het alleen niet redden.

- De drie kinderen zijn gezond. De twee grote willen liever minder dan meer aandacht en dat komt op - ik noem maar wat - treinstakingsdagen wel goed uit.

- Ik doe het huishouden met Franse slag. Meestal eten we te laat, soms hele rare combinaties, en elke vrijdag frieten. Ik kuis nooit, opruimen kan mij niet zoveel schelen en eens in de week komt een toverfee gelukkig alles redden.

- Ik wissel de blauwe met de groene jeansbroek af. Voor meer fancy combinaties heb ik tijd noch fantasie.

- Op elf maanden tijd ging ik twee keer dansen. 
Twee keer. 
Ook dat vind ik niet erg omdat ik weet dat er sneller dan gedacht weer een tijd komt dat we twee keer per week uit dansen gaan.

- Ik ga ten laatste om tien uur slapen. Slaapwel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten