Totaal aantal pageviews

donderdag 19 maart 2015

Huiswerk


Ik denk dan maar dat dat typisch mannelijk is.

Nonchalance bedoel ik. En het totaal gebrek aan doorzettingsvermogen als het aankomt op dingen die moeten en niet leuk zijn. Huiswerk in het bijzonder dan.

Bij zoon 1 kwam een lading nooit eerder ter kennis voorgelegde buizen tevoorschijn. En een rapport met de vermelding dat hij punten verliest door zijn taken niet in te dienen. Taken die hij wel maakt. Ik weet dat, want ik slijt uren aan zijn bureautje om te zorgen dat die fatsoenlijk ingevuld zijn.

Zoon 2 vergat vandaag het boek van Frans, alle toetsen die hij moet verbeteren tegen morgen en ten slotte de woordenschat die hij tegen morgen moet kunnen. Maar dat lijkt hem niet zo te deren.

Dus beste mensen, ben ik nu schor. Omdat je kinderen niet voor de kop mag slaan of hardhandig van de eerste verdieping naar buiten mag kiepen, heb ik ze flink de huid vol gescholden. Twee weken zonder zakgeld staan in het verschiet.

En daarna ben ik andere leden van het comité der wanhopige moeders gaan opbellen om met de moderne technologie alles bij elkaar te sprokkelen voor jong 1. En nu ga ik beginnen om de rampen die geschiedden voor aardrijkskunde van jong 2 weer een beetje recht te krikken.

Rond een uur of tien zal ik zwaar toe zijn aan thee met een bak paaseitjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten