Totaal aantal pageviews

dinsdag 8 oktober 2013

Stagiair

Een zonnige stagiaire aan het werk in Antwerpen.

Uit de draaitrommel van een zoveelste hervorming geschud, laat men zich als ambtenaar al een keer gaan in collectieve zwartgalligheid. Zagen helpt altijd. En het op iemand anders steken ook.

Maar ik gooi het bij voorkeur over een andere boeg. Leuke dngen doen met collega's bijvoorbeeld, ter verruiming van de gespreksonderwerpen.

En dan wil ik u nu nog een belangrijke tip geven. 

Neem een tweetal keer per jaar een stagiair op in uw rangen. Ik had de laatste jaren enkel frisse, intelligente, zelfstandige schoonheden, dus mijn beeld is misschien vertekend. Maar voor mij maken ze het verschil. In ruil voor mijn "ervaring in het vak", schenken ze mij iedere keer een nieuwe lading leergierigheid, verwondering, energie, oprechte collegialiteit en een immense sprong vooruit in mijn planning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten